Ab als 18-jarige uitgezonden naar oorlogsgebied: 'Je weet dat je in ellende terechtkomt'

Ab de Ruiter is chauffeur bij HTM, het openbaar vervoerbedrijf van de Haagse regio. Hij is daarnaast ook een veteraan en werd in 1980 op 18-jarige leeftijd uitgezonden naar Libanon. Veteranendag betekent veel voor Ab: 'Vriendschap, kameraadschap en waardering', vertelt hij vanuit zijn plekje achter het stuur in de tram.

Lees verder